Support: Boek uitgeven

Alles wat je wilt weten over uitgeven van je boek

Hoe werkt het?

Uitgeven via Pumbo in beeld gebracht

1

Boek drukken

De eerste stap is zorgen dat het boek gedrukt is of per stuk gedrukt kan worden.

→ Support boek drukken

2

Verkopen

Is uw boek drukklaar, het uitgeven via POD op Boekenbestellen kunt u volledig zelf verzorgen via uw account. Voor levering uit magazijn en verkoop via boekhandels adviseren we altijd om contact met ons op te nemen.

→ Stappenplan uitgeven

    Of ga snel naar

Pijl

Boek drukken

Support

Bekijk

Boek schrijven

Support

Bekijk

Handleiding

ISBN aanvragen

Bekijk

Barcode

generator

Bekijk

Promotie

Complete gids

Bekijk

Boek uitgeven

Belangrijk om te weten

Vanity uitgevers

Uitgeverij of afzetterij? Waarom uitgeven via een uitgever niet altijd loont

Je manuscript is klaar en je wilt je boek graag gaan uitgeven. Het liefst via een uitgeverij, want dat is de traditionele manier. Toch? Na lang wachten, teleurstellende antwoorden en veel rondleuren met je manuscript, vind je ineens een ...

Lees verder
Zelf-een-boek-schrijven-en-uitgeven

Boek uitgeven: belastingdienst of uitkeringsinstantie

In Nederland is het zelf schrijven en uitgeven van een boek populair. Steeds meer mensen starten met het schrijven van een boek. Iedere auteur heeft hierin zijn eigen doelstelling: is het hobbymatig of juist zakelijk? Ook de persoonlijke...

Lees verder
Boekhandelskorting_kassa

Boekhandelskorting, de complete handleiding

Wat is boekhandelskorting? Wie bepaalt de boekhandelskorting? Hoe wordt de boekhandelskorting afgerekend? Zo maar wat vragen die ik dagelijks te horen krijg van onze klanten. In deze uitgebreide handleiding zal ik de boekhandelskorting...

Lees verder
Wet op de vaste boekenprijs

De Wet op de vaste boekenprijs: dit moet je weten

Stel je eens voor dat jouw boek bij een grote supermarktketen verkocht zou worden voor maar € 4,95, waardoor boekhandels het niet meer tegen een concurrerende prijs kunnen aanbieden. Beeld je eens een wereld in met boekhandels vol bests...

Lees verder
CB-aansluitingen

CB: de verschillende aansluitingen op een rij

De laatste punt van je roman of non-fictieboek staat op papier en het is tijd om ervoor te zorgen dat het bij de boekhandel terechtkomt. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want je krijgt hoe dan ook met het CB te maken. Geen probleem...

Lees verder
Auteursrecht

Boek uitgeven en auteursrecht

Wil je een boek uitgeven, dan krijg je er mee te maken: het auteursrecht. Dit “recht van de maker” geldt voor je eigen boek, maar ook voor materialen van anderen die je daarin verwerkt. Dit artikel is geschreven door mr.ir. Arnoud Engel...

Lees verder
Uw ebook uitgeven en beveiligen

Uw ebook uitgeven en beveiligen

Over het beveiligen van ebooks is al tijden veel discussie. Adobe DRM beveiliging of een watermerk-beveiliging, daar ging de discussie vooral over. Adobe DRM beveiliging werd tot voor kort breeduit toegepast binnen de ebook-wereld, echte...

Lees verder
Ghostwriters

Een ghostwriter inschakelen, hoe werkt dat?

Je hebt een geweldig verhaal of idee, en wilt er een boek over schrijven. Er is alleen één probleem: Je hebt geen tijd. Of je hebt de kennis, maar komt er gewoon niet uit. Of schrijven is niet je sterkste punt. Houd het niet bij dromen e...

Lees verder
NUR code boeken

NUR codes voor boeken

Informatie over NUR codes Op deze pagina kunt u een NUR-code voor uw boek opzoeken.  NUR staat voor Nederlandstalige Uniforme Rubrieksindeling. Het is een driecijferige code die het onderwerp van uw boek weergeeft. Veel boekenwebsites ...

Lees verder

Boek uitgeven

Promotie: De complete gratis gids

Boek uitgeven

Complete gids

boek uitgeven complete gids
Lees verder

Hoofdstuk 1.

Doelgroep bepalen

Doelgroep bepalen
Lees verder

Hoofdstuk 2.

Tekst en vormgeving

Redactie en vormgeving
Lees verder

Hoofdstuk 3.

Eigen website

Website design
Lees verder

Hoofdstuk 4.

Doelgroep bereiken

Doelgroep bereiken
Lees verder

Hoofdstuk 5.

Druk en distributie

Druk en distributie
Lees verder

Hoofdstuk 6.

Social media

Social media
Lees verder

Hoofdstuk 7.

Pers benaderen

Pers benaderen
Lees verder

Hoofdstuk 8.

Boekhandels

Boekhandels voor je winnen
Lees verder

Hoofdstuk 9.

Bibliotheken

Bibliotheken verleiden
Lees verder

Hoofdstuk 10.

Boekpresentatie

Boekpresentatie organiseren
Lees verder

Hoofdstuk 11.

Plannen

Plannen
Lees verder

Boek uitgeven

Promotie: artikelen

BookmarketingInTimesOfCorona_01

Boekmarketing in coronatijden? Zo doe je dat!

Is corona een vloek of een zegen voor de boekenwereld? Jij beslist. Want door de pandemie hebben we meer tijd dan ooit: Lezers hebben meer tijd om te lezen, en jij om te schrijven en je boek te promoten. Maar hoe promoot je jouw boek als...

Lees verder
Zo-verkopen-uitgevers-hun-boeken-aan-de-boekhandel

Zo verkopen uitgevers boeken aan de boekhandel

Om hun boeken in de boekwinkel te kunnen verkopen, moeten uitgevers ze eerst aan de boekhandel zelf verkopen. Dat is de taak van de verkoopmedewerkers, ook wel accountmanagers of vertegenwoordigers genoemd. In loondienst bij uitgeverijen...

Lees verder
Hoe een boek een plek in de winkel verovert

Hoe een boek een plek in de winkel verovert

Je staat er niet meteen bij stil als je in een boekhandel bent: over elk boek dat er ligt, en over elk boek dat er niet ligt, is een inkoopbeslissing genomen. Wel of niet inkopen, wat beïnvloedt die keuze? Drie inkopers vertellen over he...

Lees verder
Boek Marketing Tips header artikel

Een band opbouwen met je doelgroep

Als self-publisher ben je verantwoordelijk voor je eigen boekpromotie. Een belangrijk onderdeel hiervan is een band opbouwen met je doelgroep. Hoe kun je dat het beste aanpakken? In dit blog bespreken we de tactiek van de Belgische bests...

Lees verder
Blog_header_bas_Urlings

Waarom je boek gratis weggeven meer oplevert

Je boek gratis weggeven, na al je harde en liefdevolle werk? Bas Urlings doet voor Pumbo uit de doeken waarom dit dé manier is om je business flink te vergroten. Zijn boek ‘Nu of nooit op Amazon’ is net een maand uit en loopt als een gek...

Lees verder
Uitgeverij zoeken in Nederland

Uitgeverij zoeken in Nederland met deze handige tool

Vaak zien beginnende auteurs een traditionele uitgeverij als de bron van succes. Maar hoe vind jij nu de uitgeverij die van jouw boek een bestseller maakt? Wat zijn de voordelen? En zijn er ook nadelen? In dit artikel nemen we je mee ...

Lees verder
Zo bedenk je een goede boektitel

Zo bedenk je een goede boektitel!

In dit artikel laten we Cathelijne Esser van Not Just Any Book aan het woord. Cathelijne is eigenaar van Not Just Any Book. Haar specialisaties zijn marketing en publiciteit en in een parallel leven journalistiek en tekstschrijven. Zij d...

Lees verder
Boeken in consignatie

Boeken in consignatie: hoe werkt het?

Consi-wattes? Als dat je eerste gedachte is bij het lezen van het woord ‘consignatie’, ben je daarin niet de enige. Laat je vooral niet afschrikken door deze ietwat ingewikkelde term, want die doet de eenvoud van het principe zelf geen e...

Lees verder
Recht-van-retour

Verleid de boekhandel met het recht van retour

Je boek is sinds een paar weken op de markt, maar lijkt zijn weg naar de doelgroep maar niet te kunnen vinden. De boekhandel koopt het niet of onvoldoende in en daardoor zit jij met de gebakken peren.

Lees verder
Uw doelgroep vinden voor uw boek

Uw doelgroep vinden voor uw boek

Wie een boek wil publiceren, moet nadenken over het antwoord op de vraag wie de potentiële lezers straks gaan zijn. Hoe zijn die lezers te bereiken en via welke kanalen? Dat onderzoeken kost veel tijd, maar het levert veel concrete handv...

Lees verder
Meer verkeer naar auteurswebsite

25 tips om verkeer naar je website te trekken

Dat heb jij weer: ben je er eindelijk in geslaagd een fantastische auteurswebsite te (laten) maken, blijven de bezoekers weg. Hoe is het mogelijk dat jouw website nagenoeg geen publiek trekt, terwijl bijna iedereen tegenwoordig een inter...

Lees verder
Periode na boeklancering

7 overlevingstips voor na je boeklancering

Yes! De boeklancering van het boek waar je maanden aan hebt gewerkt, afspraken voor opzij hebt geschoven en bergen werk voor hebt verzet, is achter de rug. Het is nog te vroeg om te speculeren over hoe het je boek zal vergaan, maar één d...

Lees verder
Bloggen voor auteurs

Bloggen voor auteurs: succesvol in 3 stappen

Een boek uitgeven is een behoorlijke uitdaging. Het kost bloed, zweet en tranen en als je wilt voorkomen dat je op den duur achter de feiten aanloopt, moet je ook nog eens regelmatig interessante blogberichten produceren om een publiek o...

Lees verder
Via crowdfunding je boek uitgeven

Via crowdfunding je boek uitgeven

Een boek uitgeven wordt steeds goedkoper. De Print on Demand-techniek gaat met grote sprongen vooruit, waardoor de kosten dalen. Boeken die in grote oplage offset worden gedrukt, hebben sowieso al een lage kostprijs per stuk. Als zelfpub...

Lees verder
Zo bepalen tv-redacteuren hun keuze

Zo bepalen tv-redacteuren hun keuze

Iedere auteur en uitgeverij wil het, weinigen krijgen het: aandacht voor hun boeken op tv. Hoe raak je er toch tussen? Vijf redacteuren van programma’s die veel aandacht aan boeken besteden, lichten toe wat boeken en schrijvers in hun og...

Lees verder
Bibliotheken

Bibliotheken verleiden

Nog niet zo heel lang geleden hebben wij de uitgebreide gids over het boek uitgeven online gezet. Gratis, zodat jullie zo veel mogelijk kennis kunnen opslurpen. Een belangrijk onderdeel hiervan is het hoofdstuk over de Bibliotheken want...

Lees verder
Boektrailer

Boektrailer: uw boek komt tot leven!

Steeds vaker zie je ze op YouTube en Facebook: boektrailers die de komst van een nieuw boek aankondigen. Sommige zijn flitsend, andere juist ingetogen. De opzet van de trailer moet aansluiten op uw boek, de aandacht van de lezer trekken ...

Lees verder
Koninklijke bibliotheek_deponeren

Zo deponeer je je boek bij de Koninklijke Bibliotheek

Het is zo ver, je hebt je eigen boek uitgegeven. Vergeet niet om een exemplaar naar de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag sturen. Tegenwoordig kan dit ook digitaal.

Lees verder
Uw e-book gratis publiceren

Uw e-book gratis publiceren!

Uw e-book of whitepaper gratis uitgeven kan een handig marketing instrument zijn. U kunt op deze manier meer naamsbekendheid proberen te verkrijgen, verkeer naar uw website verhogen of koppelen aan een specifieke marketingactie voor een ...

Lees verder
Boekrecensies

Hoe ontvang je goede boekrecensies?

Het is zover: je boek is af en gaat de wijde wereld in! Een spannende tijd voor jou als auteur breekt aan. Nu zal je boek gelezen worden… Hoe zullen de lezers erop reageren? Wat voor reviews zullen zij plaatsen op social media en wat zal...

Lees verder
Webinar Free Publicity

Gratis Webinar Free Publicity voor auteurs

Vind je het ook zo lastig om contact te zoeken met de media? Krijg je weinig respons van de media als je wel contact hebt opgenomen? Gelukkig bestaan er strategieën om de pers en media goed te benaderen. Deze strategieën en nog veel mee...

Lees verder
Facebook

Facebook optimaal gebruiken

Facebook is wereldwijd het populairste social network, ook in Nederland is Facebook erg geliefd: Nederland telt inmiddels ruim 8 miljoen leden. Een dergelijk platform, waarop ook veel lezers en boekhandels aanwezig zijn, moet wel kansen ...

Lees verder
LinkedIn

LinkedIn: toon uw expertise als auteur!

LinkedIn is het laatste social network dat we onder de loep nemen in het ‘Social Media 4-luik’. Eerder lieten we de mogelijkheden die Facebook, Google+ en Twitter bieden – voor u als auteur – al zien. LinkedIn is in 2003 gelanceerd en is...

Lees verder
Twitter

Twitter: bereik creëren voor je boek

In het 3e artikel uit de reeks ‘Social Media 4-luik’ bekijken we de mogelijkheden die Twitter biedt, voor u als auteur. Twitter (gelanceerd in 2006) is een populaire microblog-dienst; in Nederland maken zo’n 3,5 miljoen mensen gebruik va...

Lees verder
Meer boeken verkopen rond de feestdagen

Meer boeken verkopen tijdens de feestdagen

Stel: je boek is vlak voor de feestdagen te koop via de boekhandel en je hebt nog maar een paar weken of – als het tegenzit – dagen de tijd om het de marketingboost te geven die het nodig heeft. Hoe pak je dat aan? Aan jou de schone taak...

Lees verder

Boek uitgeven

Professionals uit het vak

Dorine Holman professional uit het boekenvak

Interview met literair agent Dorine Holman

Een terugkerend item op ons blog is het interviewen van professionals uit het boekenvak. Op deze manier hopen wij je meer inzicht te geven in de vaak complexe boekenwereld. Deze keer hebben we Dorine Holman geïnterviewd. Zij is een lite...

Lees verder
Eveline Broekhuizen pro

Interview met redacteur Eveline Broekhuizen

Een terugkerend item op ons blog is het interviewen van professionals uit het boekenvak. Op deze manier hopen wij je meer inzicht te geven in de vaak complexe boekenwereld. Deze keer hebben we Eveline Broekhuizen geïnterviewd. Zij is ee...

Lees verder
professional-uit-het-vak-2017_door_de_flines

Boek uitgeven: wat komt er allemaal bij kijken?

Een terugkerend item op ons blog is het interviewen van professionals uit het boekenvak. Op deze manier geven wij je meer inzicht in de vaak complexe boekenwereld en wordt een boek uitgeven steeds eenvoudiger! Deze keer hebben we Door d...

Lees verder

Boek uitgeven

Interviews met auteurs

1. Interview-Ronald-van-der-Pol_header

Thrillerprijs-genomineerde én Pumbo-selfpubber Ronald van der Pol over zijn nominatie en weg naar succes

Velen dromen ervan, en thrillerschrijver en Pumbo-klant Ronald van der Pol laat zien dat het niet bij dromen alleen hoeft te blijven. Deze selfpubber werd met zijn vierde thriller, Het Rode Dossier, genomineerd voor de MAX Zilveren Vleer...

Lees verder
Mark van Beek header artikel

Interview met auteur Mark van Beek

Bekijk en lees hieronder het interview met Mark van Beek, auteur van het boek Over winnen. Mark is professioneel spreker, coach en trainer. In zijn lezingen vertelt hij over zijn ervaringen in het bedrijfsleven en zijn passie voor topspo...

Lees verder
Inge Smale header artikel

Interview met auteur Inge Smale

Inge Smale noemt zich leerling van het leven. Als schrijver, coach en trainer deelt ze haar ontdekkingsreis hoe je die lastige, vastgeroeste patronen kunt doorbreken. Met haar debuut Toen was Toen en Nu is Nu daagt ze je uit om zélf acht...

Lees verder
Maaike Möllmann

Maaike Möllmann auteur van de maand

Deze maand hebben we Maaike Möllmann – auteur van het boek ‘Laat me met rust’ – geïnterviewd. Wat doe je als je gevangen zit in het web? Hierover gaat de jongerenroman Laat me met rust van Maaike Möllmann. Het is het debuut van de schri...

Lees verder
Reinder Postma

‘Op een gegeven moment moet er wel een punt achter’

Deze maand hebben we Reinder Postma – auteur van het boek ‘De gezonde Routine Methode’ – geïnterviewd. Met zijn boek hoopt hij de lezer te inspireren anders om te gaan met voeding en beweging, om zo een blijvend resultaat te bereiken. Zi...

Lees verder
Seph Fontane Pennock

‘De essentie van schrijven? Een transformatie teweegbrengen!’

Deze maand hebben we Seph Fontane Pennock – auteur van het boek ‘De Lean Website’ – geïnterviewd. Zijn boek helpt (aspirerend) ondernemers in elf stappen de weg te bewandelen van ideetje onder de douche naar winstgevende website. Hij oms...

Lees verder
Maarten van Gelderen

‘Je hebt veel meer vrijheid om je eigen boek in te richten’

Deze maand hebben we Maarten van Gelderen – auteur van het boek ‘Arbeidsvoorwaarden (eenzijdig) wijzigen’ – geïnterviewd. Met zijn boek, dat het eerste deel is van de reeks ‘HR Essentials’, hoopt hij HR-professionals meer inzicht te geve...

Lees verder
Esther van Doorne

‘Een boek uitgeven is alsof je in je blote kont op een kruispunt gaat staan’

Deze maand hebben we Esther van Doorne – auteur van het boek ‘De Krokettenfabriek’ – geïnterviewd. Haar roman vertelt het verhaal van Claudia, een bevallige vrouw die haar gedachten probeert te ordenen in het Italiaanse Verona: wat moet ...

Lees verder
Jolanda Smit

‘Boeken hebben voor mij iets magisch’

Deze maand hebben we Jolanda Smit – auteur van het boek ‘Ze zal weer vliegen’ – geïnterviewd. Haar boek is een deels autobiografische roman die het verhaal vertelt van Lieke, een succesvolle 40-jarige vrouw die op 5 december te horen kri...

Lees verder
Otto Wijnen

‘Een goede spreker heeft hele grote oren’

Deze maand hebben we Otto Wijnen – auteur van het boek ‘Help! Ik moet spreken’ – geïnterviewd. In zijn boek reikt hij je de handvatten aan voor het geven van een boeiende en gedenkwaardige presentatie én leert hij je hoe je voortaan niet...

Lees verder
Rudy Gort

‘Voor mij is promotie meer een ‘en, en, en’- dan een ‘of, of, of’-strategie’

Deze maand hebben we Rudy Gort – auteur van het boek ‘Lean vertaald naar projecten’ – geïnterviewd. In zijn boek laat hij zien hoe je een organisatie kunt verbeteren met behulp van de principes uit de lean-filosofie. Zijn boek focust zic...

Lees verder
Babette Porcelijn

‘Promotie maken voor je boek is als een huis bouwen: steentje voor steentje’

Deze maand hebben we Babette Porcelijn – auteur van het boek ‘De Verborgen Impact’ – geïnterviewd. In haar boek beschrijft ze welke impact onze levensstijl op onze planeet heeft en reikt ze ons de handvatten aan om hier een positieve dra...

Lees verder
Janneke Monshouwer

‘Zet al je creativiteit in om je eigen boek te promoten!’

Deze maand hebben we Janneke Monshouwer – auteur van het boek ‘Ander Nieuws, wat het Journaal niet uitzond’ – geïnterviewd.

Lees verder
Arnoud Busscher

‘Maak een boekpromotieplan, het helpt je echt als auteur!’

Deze maand hebben we hondenspecialist Arnoud Busscher – auteur van het boek ‘Mensentaalknop UIT Hondentaalknop AAN’ – geïnterviewd. In dit boek krijgt de lezer onder andere een beeld van zijn visie op het ontstaan van probleemgedrag bij ...

Lees verder
Karin van Driel

‘Je wilt je eigen boek in handen hebben!’

Deze maand hebben we Karin van Driel – auteur van het boek ‘Timothy en het geheim van Mi-Yu’ – geïnterviewd. Timothy is nieuwsgierig en sluipt op een dag het tuinhuisje van zijn buurman binnen. Daar ontdekt hij een megagrote zeepbel! Wat...

Lees verder
Bertine van de Poll

Ondanks aangrijpende gebeurtenis nu trots met eigen boek

Deze maand hebben we Bertine van de Poll – auteur van het boek ‘Huil maar niet, mama… Alleen mijn bloed is ziek’ – geïnterviewd. Op een koude dag in februari brengt een ambulance met gillende sirenes de 10-jarige Daan en zijn moeder naar...

Lees verder
Jan Oostenbrink

‘Een eigen boek voelt als een wonder!’

Deze maand hebben we Jan Oostenbrink – auteur van het boek ‘Innerlijke Bereidheid’ – geïnterviewd. Het boek geeft antwoorden op de vraag ‘Wie ben ik echt?’ Auteur Jan Oostenbrink geeft middels dit boek een ongekend, groots en realiseerba...

Lees verder
Deborah de Poorter

‘Als auteur moet je soms egoïstisch zijn!’

Deze maand hebben we Deborah de Poorter – auteur van het boek ‘Het valt wel, maar niet mee!’ – geïnterviewd. Zij beschrijft in het boek hoe ze tijdens haar studentenleven ziek wordt en met de diagnose conversiestoornis terechtkomt in de ...

Lees verder
Greet Ilegems

Zelf een boek uitgeven is een ontdekkingstocht

Deze maand hebben we Greet Ilegems – auteur van het boek ‘HYBRID, De nieuwe wereld’ – geïnterviewd. Het boek beschrijft de wereld van Amina, een slim maar schuw meisje dat opgroeit tussen de wezen van een buitenwijk. Haar moeder ligt sin...

Lees verder
Wouter Verkerk

‘Auteur, ik? Ben je mal!’

Deze maand hebben we Wouter Verkerk van het boek ‘Dit is mijn wijk niet…! geïnterviewd. ‘Dit is mijn wijk niet…!’ is een boekje met 93 eye-openers over gastvrijheid en horeca in 25 blogs van Wouter Verkerk. Wouter is trainer, adviseur en...

Lees verder
Monique van der Vloed

‘Blijf relevant, onzinverhalen over voedsel zijn er al genoeg!’

Deze maand hebben we Monique van der Vloed – auteur van het boek ‘Het 101 taartenboek’ – geïnterviewd. Het boek bevat 101 recepten om zelf op eenvoudige wijze verrukkelijke, klassieke, nieuwe, unieke, maar vooral gezonde taarten te maken...

Lees verder
Rocio Pol Esteban

‘Kinderen bewust maken van voedsel, dat is het doel van mijn boek!’

Deze maand hebben we Rocio Pol Esteban, auteur van het boek ‘Kids’ gezonde voeding Gids’ geïnterviewd. Door het lezen van het boek ‘Kids’ gezonde voeding Gids’ is het nog nooit zo gemakkelijk geweest om te ontdekken wat voor mooie eigens...

Lees verder
Sebastiaan Herkemij

Een boek uitgeven is een droom die uitkomt

Deze maand hebben we Sebastiaan Herkemij – auteur van het boek ‘de DC CODE’ – geïnterviewd. Coach/trainer Sebastiaan Herkemij interviewde voor zijn boek zestig mensen met een droomcarrière. Dit om de sleutel te vinden om de 82% zonder dr...

Lees verder
Jelle Medema

Promotie is als een moestuin houd het levendig

Als primeur van deze nieuwe rubriek hebben we Jelle Medema – bekend van het boek ‘Jelle’s Makkelijke Moestuin’ – geïnterviewd. De eerste editie van het boek is in mei 2011 uitgebracht. In dit boek werd veel info van de website gebundeld ...

Lees verder
Christine Regber-Martens

‘Haal alles uit de kast en geef nooit op!’

Deze maand hebben we Christine Regber-Martens  – auteur van het boek ‘Zoevendemamma, Altijd De Hort Op’ – geïnterviewd. Het boek beschrijft op een luchtige wijze, het in vele opzichten bijzondere levensverhaal van de auteur. Het boek voe...

Lees verder
Marjoleine Tel

‘Ik wil gelezen worden!’

Deze maand hebben we Marjoleine Tel – auteur van de feel-good roman ‘Campinggeluk’ – geïnterviewd. Op een gegeven moment besloot Marjoleine, journaliste en moeder van drie jongens , dat het genoeg was met het voetballen in huis en kocht ...

Lees verder
Frank Vermang

Je boek in 30 seconden promoten, wie kan dat?

Deze maand hebben we Frank Vermang  – auteur van de biografie ‘DUBBE ::: Oostende – Rock and Roll’ – geïnterviewd. Het boek beschrijft aan de hand van het leven van Frank Dubbe de evolutie van 60 jaar Oostendse Rock & Roll. Frank Dub...

Lees verder
Saskia Jansma

Je kunt toch echt het beste zelf je boek promoten

Deze maand hebben we Saskia Jansma – auteur van het boek ‘Op zijn 35e met pensioen’ – geïnterviewd. Het boek beschrijft op een luchtige wijze, het waargebeurde verhaal over de ommekeer in het leven van Saskia als ze met het hersenletsel ...

Lees verder
Theo Schraven

‘Je lezersdoelgroep inspireren, dat is leuk!’

Deze maand hebben we Theo Schraven – auteur van het boek ‘Governance in de zorg’ – geïnterviewd. Hij beschrijft de ontwikkeling die de zorg doorgemaakt heeft: van inrichting naar inspiratie. Naar zijn mening moet het in de governance mee...

Lees verder
Peter Schoenmaker

Samen met strengen roze knoflook je boek promoten

Deze maand hebben we Peter Schoenmaker – auteur van ‘Je maakt wat mee als hotelier’ – geïnterviewd. Auteur Schoenmaker schrijft geestig en vlot over wat zich allemaal afspeelt binnen én buiten zijn kleine hotel in het zuidwesten van Fran...

Lees verder
Jos Oosting

Misschien koopt niemand mijn boek!

Deze maand hebben we Jos Oosting – auteur van het boek ‘Door de ogen van de hond’  – geïnterviewd. Het boek beschrijft op duidelijke en doeltreffende wijze hoe hondenbezitters door professionele gedragstherapie een perfecte samenwerking ...

Lees verder
Octavia Siertsema

‘Structuur aanbrengen is enorm belangrijk!’

Deze maand hebben we Octavia Siertsema geïnterviewd. Siertsema is auteur van het ‘Handboek inschrijven op aanbestedingen’. Het handboek geeft een helder inzicht in alle aspecten van het inschrijven op aanbestedingen. Iedere inschrijver v...

Lees verder
Arnoud Busscher

‘Maak een boekpromotieplan, het helpt je echt als auteur!’

Deze maand hebben we hondenspecialist Arnoud Busscher – auteur van het boek ‘Mensentaalknop UIT Hondentaalknop AAN’ – geïnterviewd. In dit boek krijgt de lezer onder andere een beeld van zijn visie op het ontstaan van probleemgedrag bij ...

Lees verder

Komt u ergens niet uit?

Onze experts staan altijd voor u klaar

Robert

Robert

Marjolijn

Marjolijn

Isabelle

Isabelle

Monique

Monique

Yordy

Yordy

Wouter

Wouter

Sebastian

Sebastian

Marchel

Marchel


Pumbo.nl BV
Jelle Zijlstraweg 192
1689ZX Zwaag
vragen@pumbo.nl

Bel voor vrijblijvend advies
0229-700228

Bekijk al onze contactmogelijkheden

Een belafspraak inplannen

Contact met een van onze adviseurs

Als u graag vrijblijvend een gesprek wilt met een van onze experts, bijvoorbeeld over het drukken of het zelf uitgeven van uw boek, plan dan zelf een afspraak in. Wij bellen u dan terug op de aangegeven dag en tijdstip en hebben zo alle tijd om uw vragen door te nemen.

Plan een belafspraak