Om een PDF goed te kunnen drukken moeten de in het document gebruikte lettertypes worden ingesloten in de PDF. Ook al ziet u het juiste lettertype op uw beeldscherm, dan wil dat nog niet zeggen dat het ook goed zit ingesloten in de PDF. Als dat wel het geval is, dan weten we zeker dat het drukwerk precies zo wordt als op uw beeldscherm weergegeven.

Zijn de lettertypes niet goed ingesloten in de PDF, dan is dat een technische fout die meestal wordt veroorzaakt door het programma waarmee de PDF is aangemaakt.

Als wij bij onze PDF controle melden dat het lettertype niet is ingesloten én we dit niet automatisch hebben kunnen repareren, dan komt dat omdat het in uw situatie gaat om lettertypes die wij niet beschikbaar hebben in onze systemen. Het is voor ons dan onmogelijk om het lettertype alsnog in te sluiten.

Voor het aanmaken van een drukklare PDF kunt u de volgende handleiding volgen: https://www.pumbo.nl/support/binnenwerk/printklare-pdf-maken

Kunt u zelf de lettertypes niet goed insluiten, stuur dan de lettertypes naar ons toe. Een lettertype is altijd op uw computer opgeslagen als een bestand. Dat bestand kunt u naar ons toe mailen.

Op een Windows computer staan de lettertypes opgeslagen in de volgende map:

C:\Windows\Fonts

Zoek het lettertype en stuur deze naar ons toe.

Op een Apple computer staan de lettertypes opgeslagen die u zelf heeft toegevoegd in de volgende map:

Users/gebruikersnaam/Library/Fonts

Als u na het lezen van deze pagina nog vragen hebben neem dan contact met ons op. Wij kunnen u altijd verder helpen.