Zeesleper Amazone

Geschreven door W. Van Dijken

Verkrijgbaar bij


Informatie
Heeft u interesse in dit boek? Als u tot aankoop besluit over te gaan en op ‘bestellen’ klikt, wordt u doorverwezen naar onze verkoopwebsite Boekenbestellen.nl. Hier kunt u uw bestelling vervolgens afronden en de betaling voldoen. Na een eventuele aankoop verloopt ook de communicatie via ons platform Boekenbestellen.nl. Wij handelen uw order voor u af onder deze naam.


  • BOEK

    paperback

    17,50


  • EBOEK

    pdf zonder drm

    9,95


  • EBOEK

    epub zonder drm

    9,95


  • Samenvatting

    Dit boekje is op verzoek uitgegeven en geeft een beknopte beschrijving van de levensloop van deze sleepboot.

    De sleepboot werd in 1947 gebouwd door Scheepswerf J.Vos & Zn in Groningen.

    Internationaal Aannemingsbedrijf R.Boltje & Zonen NV uit Zwolle kocht de sleepboot in 1952.

    Het schip werd aangepast en kwam, in dat jaar, als zeesleper Amazone in de vaart.

    Dit boek beschrijft de levensloop van een vaartuig, waarvoor het was bedoeld namelijk:

                                                                Slepen!

  • Inhoudsopgave

    De bouw

    De eigenaren

    Als zeesleper naar Brazilie

    Terug in Nederland

    Het einde

    Scheepsgegevens

    Kapiteins van de sleepboot

    Communicatie en overige middelen aan boord

    Toelichting bij de foto's

    Toelichting van begrippen uit het boek

    Nawoord

  • Fragment

    Tijdens het varen kregen we problemen met de kleppen van een van de cilinders van de MWM motor.

    Het reserve kleppenhuis werd gereed gelegd, de brandstoftoevoer van de betreffende cilinder afgesloten en de compressie kraan opengedraaid, met als gevolg dat er een hels kabaal in de machinekamer was.

    De sleepboot werd op koers gelegd en de kar stil gegooid.

    De stoterstangen werden verwijderd, motor gestart en hup daar gingen we verder op 5 cilinders.

    Als een speer werd het verrotte kleppenhuis gewisseld en als dit klaar was, werd de motor even stil gelegd.

    De stoterstangen werden er weer tussen gezet, compressie-kraan dicht- en de brandstofkraan opengedraaid en starten met die hap. Hoezo stilliggen? Dat kwam in het woordenboek van onze “ouwe” niet voor.

     

     

     

Copyright © 2006-2017 Pumbo.nl BV    Thuiswinkel Waarborg Thuiswinkel Waarborg