State of Another Mind (Ontdek uw Corporate Authenticity)

Geschreven door Peter Leuhof

Verkrijgbaar bij


Informatie
Heeft u interesse in dit boek? Als u tot aankoop besluit over te gaan en op ‘bestellen’ klikt, wordt u doorverwezen naar onze verkoopwebsite Boekenbestellen.nl. Hier kunt u uw bestelling vervolgens afronden en de betaling voldoen. Na een eventuele aankoop verloopt ook de communicatie via ons platform Boekenbestellen.nl. Wij handelen uw order voor u af onder deze naam.


  • BOEK

    paperback

    19,95


  • EBOEK

    pdf zonder drm

    5,95


  • EBOEK

    epub zonder drm

    4,95


  • Samenvatting

    State of Another Mind (Ontdek uw Corporate Authenticity)
    Ben jij nu al de beste meewerker voor de winst van morgen?

    Leer en studeer over de kracht van authenticiteit. Voor iedere werknemer, voor leidinggevenden en voor hun organisaties. Authenticiteit is de nieuwe onderscheidende verkoop- en acceptatiefactor. Nep, standaard en me-too zijn over. Stake holders zoeken betekenis en zingeving (eerst het 'waarom', 'wie' en het 'hoe', pas daarna het 'wat'). De auteur deelt zijn visie en verkent op speelse toon de samenwerking binnen organisaties. Hij vermijdt oppervlakkigheid en gaat al prikkelend een slag dieper en op zoek naar zijn eigen en jouw kernwaarden. Hij bekijkt trends, schetst onontkoombare vergezichten, is relativerend idealistisch en geeft veel praktische gedragstips. Hij schrijft in een geheel eigen spreekstijl en gebruikt ter afwisseling verdiepende quotes (in een actuele 2e editie).  

    Via een verkenning over (persoonlijke) angst en hoop komt hij uit bij geloofwaardigheid en vertrouwen, als nieuwe winstmakers. Om daarna verdieping te geven aan (persoonlijke) authenticiteit en hoe dat doorwerkt in de organisatiecultuur. Hij pleit voor een andere 'state of mind', dienend leiderschap vanuit een meer authentiek optreden en vanuit verinnerlijkt houvast. Tot slot analyseert hij de verborgen verleiders in het ‘oude’ communicatie en marketing denken.

    Het boek is een must voor iedere leider die aanvoelt dat op economsch, maatschappelijk en geestelijk terrein drastiche veranderingen plaatsvinden. Hij of zij denkt nu al aan de winstgevende toekomst voor allen, wil graag de persoonlijke horizon verbreden en nadenken over nut en noodzaak van de stijl van leidinggeven in de snel veranderende realiteit van morgen en ... overmorgen.

    Naast auteur is Peter Leuhof eigenaar van Branding, Marketing & Communicatiebureau Peetzen bv en werkt hij 24 jaar in en voor veel (inter-)nationale, grote en kleinere organisaties in diverse branches. Nadenken over zingeving is voor hem als ademen over mogelijkheden.
     
    Kijk voor meer informatie op: www.peetzen.com

  • Inhoudsopgave

    1. Inleiding
    2. De toestand in onze wereld en economie
    3. Angst als drijfveer
    4. Hoop als energiebron
    5. Over de opbrengst van: Vertrouwen
    6. Over de opbrengts van: Geloofwaardigheid
    7. Authenticiteit persoonlijk
    8. Authenticiteit voor organisaties
    9. De nieuwe manager
    10. Authentieke marketing & communicatie

    Nawoord, over de auteur, bronnen, quotes

  • Fragment

    Authentiek zijn is dat je gedrag natuurlijker wordt en meer in overeenstemming komt met jezelf. Maskers mogen een beetje af en ons hart en de rechterhersenhelft mogen meedoen met onze rationele, numerieke, analytische kant. Verder is het loslaten van ‘meer, meer, meer’, angst, egocentrische motieven en hebzucht (naar ‘dingen’ of geld). Plus dat je anderen weer ziet staan en wilt helpen. Dat doe je vanuit het idee dat jouw ‘genoeg’ inmiddels meer dan voldoende is. Daarnaast lukt het je om altijd het goede te zien, ook in lijden en pijn en tekort. Die verdwijnen niet, maar duren wel steeds korter voor je eigen idee. Het heeft ook te maken met de rust van acceptatie. Let op: dus niet van luiheid of gemakzucht. Authentieke managers zijn verantwoordelijke mensen die positivisme uitstralen en hoop geven’.

    Je wordt het door eerst een pauze te nemen, stil te staan, naar je ziel te gaan en na te denken wat je wilt, bezighoudt en motiveert terwijl je de verleiders en angsten van deze wereld loslaat en durft te vertrouwen op het Hogere en daarna op je eigen kracht en unieke bijdrage. Je maakt voortaan keuzes daar vanuit en zoekt werk dat echt bij je past en geen slavenwerk dat je alleen volhoudt om je hypotheek te betalen.

    Het is iets voor dromers, zwevers en New Age verlichten maar zeker ook voor de nuchtere koele managers en zakelijke analisten en harde rationalisten. Omdat zij het –nog niet bij zichzelf wellicht- maar wel bij anderen opmerken en aan de resultaten zien straks, dat grote relatiegroepen en klanten hun organisatie en leiders afrekenen op authenticiteit en integriteit. Het is naast een prettig gevoel, zekere overtuiging, innerlijke rust, vrede en bestemming ook een rationele zaak om te overleven binnen een nieuw handelstijdperk’.

    Voordelen zijn er via een plezieriger werkomgeving, eerlijker imagovorming, meer initiatieven en gemeenschappelijkheid en persoonlijke satisfactie, concentratie, betrokkenheid. Minder ziekteverzuim, minder kosten voor marketing en werving van personeel, meer werkend ‘vermogen’ via de alignement van de persoonlijke en de corporate belangen en een veel beter balans tussen privé en werkomstandigheden. Niet zo min mogelijk werken voor zoveel mogelijk geld, maar altijd optimaal bijdragen in de belangrijkste rollen die je hebt te vervullen in dit leven, tegen een eerlijke vergoeding die excellente prestaties in het nut van allen, ook excellent beloont. Allen bepalen wel eerst samen wat excellent is, niet alleen de elite. Ik zoek geen genivelleerde samenleving, maar wel een transparantere en een meer betrokken samenleven.

    Niet alle medewerkers zullen er altijd voordeel bij hebben. Maar er komen er wel steeds meer die zich weer willen inzetten, zelf sterker en zelfstandiger willen worden en niet langer geestelijk afwezig zijn of minimaal presteren binnen de veilige grenzen van hun TBV’s. Die weer langzaam zichzelf durven geven vanuit hun talenten en vanuit ontvangen waardering voor prestaties en met ruimte om fouten te mogen maken; die vertrouwen krijgen en weer gezien worden om wie ze zijn en wat ze willen en kunnen bijdragen.

    Als CEO wordt je meer Corporate Authentiek vanuit bezinning en veranderende externe omstandigheden en sfeer; omdat values en kernwaarden bepalend zijn voor de mate van vertrouwen van anderen; omdat toekomstige werknemers anders werken dan de huidige leiders; omdat externe relaties erop afgaan en hun keuzes baseren op de mate van CA van de organisatie; omdat het na deze periode van ongebreideld ego en super kapitalisme onontkoombaar is dat we ons gaan bezinnen en naar binnen leren kijken en zoeken wat ons boeit en uitdaagt en echt bezighoudt en ‘echt’ is of ‘fake’.

    Er ontstaat meer vertrouwen, geloofwaardigheid en betrokkenheid van en bij mensen, intern en extern. Er komt eenheid in intentie en actie, in doelen en presentatie, in waarden en strategie. Men wordt veel herkenbaarder en mensen kopen dus graag en sneller van deze organisaties en van hun leiders. Of het nu gaat om een tastbaar product of een programma of een proces of een dienst. Simpel en enorm winstgevend als ... er meer telt dan alleen het ego of het geld.
     

Copyright © 2006-2018 Pumbo.nl BV    Thuiswinkel Waarborg Thuiswinkel Waarborg

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw tenzij anders vermeldt.